Iwo Jedynecki

Iwo Jedynecki Akordeon

Iwo Jedynecki, jeden z najbardziej utytułowanych akordeonistów w Polsce, koncertujący solista i kameralista.

Występował m.in. w Stanach Zjednoczonych (Carnegie Hall), Kanadzie (Honens Festival), Singapurze (Star Performing Arts Centre) i w 15 innych krajach Europy, Azji i Ameryki. Spektrum jego zainteresowań  i doświadczeń wykonawczych rozciąga się od dzieł okresu baroku do muzyki nowej. Współpraca z polskimi kompozytorami zaowocowała powstaniem wielu nowych utworów, takich jak unikatowy w skali światowej Koncert podwójny na skrzypce, akordeon i orkiestrę Marcina Błażewicza czy Sonata-ballada na akordeon solo Ignacego Zalewskiego; dokonał również premierowych nagrań płytowych utworów m.in. Piotra Mossa (Suite francaise na gitarę i akordeon), Miłosza Bembinowa (Cantus harmonicus na akordeon solo), Andrzeja Karałowa (notturno na skrzypce i akordeon). W roku 2019 uzyskał oficjalną zgodę na wykonywanie własnego opracowania Sonaty na skrzypce i fortepian (1953) Krzysztofa Pendereckiego od samego Maestro, w styczniu 2020 roku prezentując dzieło w obecności twórcy w Europejskim Centrum Muzyki w Lusławicach.
W roku 2018 na zaproszenie wiedeńskiego zespołu muzyki dawnej Pandolfis Consort i kontratenora Nicholasa Spanosa wziął udział w nagraniu płyty z kantatami G. Ph. Telemanna, wykonujac na akordeonie partię basso continuo. Nowatorska płyta „Moving Telemann” ukazała się w grudniu 2019 roku (wyd. Gramola).
Stale współpracuje z trzema znakomitymi muzykami młodego pokolenia, tworząc wielokrotnie nagradzane, koncertujące w kraju i za granicą duety: ze skrzypaczką Karoliną Mikołajczyk (występy w Carnegie Hall, Operze Kantońskiej, Filharmonii Narodowej, nagranie Sonaty Mozarta z ponad millionem wyświetleń w Internecie), pianistą Aleksandrem Krzyżanowskim (laureaci I nagrody na międzynarodowym konkursie kameralnym „The Art of Duo” w Stanach Zjednoczonych), oraz z akordeonistą Hubertem Giziewskim w Harmonium Duo (pionierskie opracowania i wykonania koncertowe takich utworów, jak Die Kunst der Fuge i Magnificat J. S. Bacha czy Pieśni kurpiowskie op. 58 Karola Szymanowskiego z Olgą Pasiecznik).
W roku 2014 odbył półroczne studia zagraniczne w ramach programu Erasmus w Conservatorio Superior de Musica de Aragon w Saragossie (Hiszpania), w klasie prof. Iñakiego Alberdiego.
W roku 2015 ukończył z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Łukasiewicza i dr. Rafała Grząki. W styczniu 2019 ukończył podyplomowe studia Konzertexamen w Hochschule fur Musik w Detmold (Niemcy) w klasie prof. Grzegorza Stopy. Obecnie jest doktorantem Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, z planowaną dysertacją doktorską na temat zapomnianej muzyki XIX wieku na fortepian i harmonium.